هنرستان فنی شبانه روزی آیت الله طالقانی

مکانیک خودرو - الکتروتکنیک - ساختمان - تأسیسات مکانیکی

هنرستان فنی شبانه روزی آیت الله طالقانی

مکانیک خودرو - الکتروتکنیک - ساختمان - تأسیسات مکانیکی

دانلود چند کتاب مناسب مقطع نوجوانی

پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۲۴ ق.ظ

قصه معراج

تعداد صفحات: 78       حجم کتاب: 1.88 مگابایت    نوع فایل: PDF


توضیحات کوتاه

“قصه معراج” داستان زیبای سفر آسمانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به آسمان ها و عرش خداوند متعال است. لحظه به لحظه،،،از هنگام خروج از مکه به سمت بیت المقدس و از آنجا تا آسمان هفتم،،، سفری که از نماز عشا تا اذان صبح به طول انجامید. چه کسانی پیامبر را در این سفر همراهی کردند؟؟ پیامبر چگونه این مسیر را طی نمود؟؟ آیا بر کجاوه ای سوار بود یا بر اسبی؟؟ درخت طوبی از آن کیست؟؟ هدیه خداوند به حضرت محمد – درآن شب- چه بود؟؟؟ جواب تمام این سوالات را در کتاب” قصه معراج” نوشته مهدی خدامیان آرانی می توانید بیابید. 
دانلود کتاب

****************************************************************************

خدای قلب من: راهی برای آشتی با خدای مهربان

نوع فایل: PDF   تعداد صفحات: 94   
 حجم کتاب: 1.05مگابایت

توضیحات کوتاه 

این کتاب می خواهد شما را با لذت دعا کردن بیشتر اشنا کند.بیایید از امروز به بعد خدا را به زبانی که می فهمیم ، بخوانیم!...

دانلود کتاب

 

****************************************************************************

گلچین احادیث حضرت علی (ع) از کتاب غررالحکم و دررالکلم

نوع فایل: PDF        تعداد صفحات: 325          حجم کتاب: 2.56 مگابایت

 

توضیحات کوتاه 

 احادیث کتاب گلچین احادیث حضرت علی (ع) و تهیه pdf آن توسط آقای علیرضا ملکی انجام گرفته است. (بر اساس شرح آقا جمال الدین خوانساری) غُرَرُالحِکَم و دُرَرُالکِلَم کتابی است شامل گفتاوردهای علی بن ابی طالب که به شیوه الفبایی چیدمان شده و تعدادشان ۱۰۷۶۰ می باشد. عبدالواحد تمیمی آمدی گرداورنده آن است که کتاب را در ۹۱ بخش (باب) فهرست بندی کرده است. آمدی غررالحکم و دررالکلم را به کمک کتاب های نهج البلاغه، صد کلمه جاحط، تحف العقول ابن شعبه حرانی و دستور معالم الحکم قاضی قضاعی، به رشته تحریر در آورده است.

دانلود کتاب

                                                                                                                              

 

****************************************************************************

  گناهان کبیره

نوع فایل: PDF      تعداد صفحات: 417   حجم کتاب: 9.35 مگابایت                                               

 

توضیحات کوتاه 

گُناهان کَبیره در تعالیم دینی اسلامی گناهانی هستند که از گناهان عادی بزرگتر و متفاوت هستند و در قرآن و روایات امامان شیعه بر مرتکبین آنها وعده آتش دوزخ داده شده‌است. در شماره و تعداد گناهان کبیره بین مذاهب مختلف اسلامی(شیعه و سنی) اختلاف است. بعضی تعداد آن را ۲۵ و بعضی دیگر هفتاد شمرده‌اند[نیازمند منبع]. خداوند در قرآن، در سوره نساء آیه ۳۱ می‌فرماید: ﴿إِنْ تَجْتَنِبُوا کَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ وَنُدْخِلْکُمْ مُدْخَلًا کَرِیمًا﴾ ترجمه:« اگر از گناهان بزرگی که از آنها نهی می‌شوید دوری گزینید، گناهان کوچکتان را از شما می‌زداییم‌ و شما را در جایگاهی ارجمند و پرکرامت در می‌آوریم. » بر اساس تعالیم دینی اسلامی، کسی که گناه کبیره از او سر زند و توبه ننماید فاسق است و نمی‌شود در نماز باو اقتداء کرد و شهادتش پذیرفته نیست و پس از مرگ مستحق عقوبت الهی است مگر اینکه فضل الهی شامل حالش شود که از آنجمله شفاعت پیامبر اسلام و آل پیامبر است. درباره شفاعت پیامبر اسلام گفته‌است که شفاعتم را برای صاحبان گناهان کبیره از امتم ذخیره کرده‌ام. شفاعت من برای صاحبان گناهان کبیره از امتم می‌باشد، اما نیکوکاران، یعنی ترک‌کنندگان کبائر، برایشان راه مواخذه نیست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی